Kokybiški maisto produktai – arčiau vartotojo: startuoja Lietuvos šiltnamių asociacijos įgyvendinamas populiarinimo projektas

2025 m. liepos 1 d. startuoja Lietuvos šiltnamių asociacijos projektas, skirtas populiarinti kokybiškus, pagal Nacionalinę maisto kokybės sistemą (NKP) sertifikuotus žemės ūkio ir maisto produktus. Projekto įgyvendinimas tęsis iki 2026 m. gegužės 29 d., o jo metu bus organizuojami renginiai, komunikacijos kampanijos socialiniuose tinkluose, radijuje ir kitos šviečiamosios veiklos, skirtos vartotojams ir gamintojams.

Projekto tikslas

Pagrindinis projekto tikslas – didinti Lietuvoje užauginamų kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybos apimtis, ugdyti vartotojų sąmoningumą ir skatinti rinktis NKP sertifikuotą produkciją. Taip siekiama prisidėti prie sveikesnės visuomenės kūrimo, tvaraus žemės ūkio vystymo ir vietinės produkcijos populiarinimo.

Nacionalinė maisto kokybės sistema (NKP)

NKP sertifikuoti produktai pasižymi natūralumu, maistine verte ir aplinkos tausojimu. Jų gamyboje ribojamas sintetinių medžiagų, pesticidų, antibiotikų naudojimas, o perdirbant nenaudojami konservantai, saldikliai ar dirbtiniai dažikliai. Šie produktai yra svekatai palankesni ir turtingesni naudingosiomis medžiagomis.

Įgyvendinamos veiklos

Projekte numatytos veiklos bus įgyvendinamos dviem etapais – pirmaisiais ir antraisiais projekto įgyvendinimo metais veiklos bus orientuotos į tą pačią pagrindinę kryptį: visuomenės švietimą, informacijos sklaidą ir kokybiškų, pagal NKP sistemą sertifikuotų produktų populiarinimą.

Pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais (2025 m. liepa–spalis) didžiausias dėmesys bus skiriamas informacinei kampanijai socialiniuose tinkluose. Planuojama parengti įtraukiančią viešinimo kampaniją „Instagram“ platformoje, pasitelkiant žinomus sveikos gyvensenos nuomonės formuotojus, kurie kurs turinį apie NKP sistemą, jos teikiamą naudą ir produkcijos išskirtinumą. Kampanija apims nuotraukas, istorijas („stories“), trumpus vaizdo įrašus („Reels“), kuriuose bus perteikiama informacija apie sveikatai palankų, tvarų ir kokybišką maistą.

Antraisiais projekto įgyvendinimo metais (2026 m. sausis–gegužė) bus tęsiama viešinimo kampanija socialiniuose tinkluose – taikant tą pačią sėkmingą strategiją, bendradarbiaujant su nuomonės formuotojais ir kuriant vizualiai patrauklų bei informatyvų turinį. Kampanija bus vykdoma keturis mėnesius, šįkart akcentuojant ne tik naudą sveikatai ir tvarumui, bet ir ugdant vartotojų gebėjimą atpažinti NKP produktus bei priimti sąmoningus sprendimus pirkimo metu.

Šio etapo pagrindiniu akcentu taps viešas renginys – konferencija, kuri planuojama 2026 m. gegužės mėn. Alytaus rajone, ūkyje pas vieną iš asociacijos narių. Tai vienos dienos renginys, kuriame bus pristatyta NKP sistema, skaitomi specialistų pranešimai apie kokybiško maisto svarbą sveikatai, tvaraus žemės ūkio principus ir NKP produktų ženklinimą. Konferencijos metu vyks degustacija, kurioje dalyviai galės paragauti sertifikuotų produktų – šviežių salotų, prieskoninių augalų, duonos gaminių, pieno produktų ir kt.

Tikėtini rezultatai

Įgyvendinus projektą tikimasi pasiekti reikšmingų rezultatų tiek vartotojų, tiek gamintojų švietimo srityje. Tikimasi, kad padidės kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų, sertifikuotų pagal NKP sistemą, žinomumas visuomenėje. Dėl vykdytos informacijos sklaidos kampanijos socialiniuose tinkluose ir radijuje daugiau vartotojų supras tokių produktų naudą sveikatai, jų kokybinius ir tvarumo privalumus. Taip pat vartotojai gebės lengviau atpažinti NKP ženklinimą bei supras, kuo šie produktai skiriasi nuo įprastų rinkoje siūlomų alternatyvų.

Konferencijos organizavimas ir sertifikuotų produktų degustacija ne tik suteiks žinių apie kokybiškus ir NKP produktus, bet ir suteiks galimybę visuomenei praktiškai susipažinti su jų skoninėmis bei išvaizdos savybėmis. Toks tiesioginio patyrimo renginys sustiprins pasitikėjimą vietine, NKP ženklu pažymėta produkcija. Be to, projekte numatyta informacija bus tikslingai pritaikyta skirtingoms auditorijoms – tiek galutiniams vartotojams, tiek gamintojams. Tai leis ne tik skatinti vartotojų sąmoningumą, bet ir prisidėti prie naujų gamintojų įsitraukimo į NKP sistemą, taip didinant kokybiškų produktų pasiūlą rinkoje.

Galutinis rezultatas – labiau informuoti vartotojai, didesnė paklausa vietiniams tvariems maisto produktams, augantis sertifikuotų gamintojų skaičius ir bendras žingsnis link sveikesnės, aplinką tausojančios mitybos kultūros Lietuvoje.

Projektą remia: